İYİ Parti İl Başkanı İsmail Kaya, partisinin ilk kurucularını ağırladı. Kaya; ” Kıymetli Kurucu İl Başkanımız Yüksel Yılmaz, kurucu il yöneticilerimiz Erten Kayan ve Nurettin Bacak başkanlarımız İl Başkanlığımıza hayırlı..
İYİ Parti İl Başkanı İsmail Kaya, partisinin ilk kurucularını ağırladı. Kaya; ” Kıymetli Kurucu İl Başkanımız Yüksel Yılmaz, kurucu il yöneticilerimiz Erten Kayan ve Nurettin Bacak başkanlarımız İl Başkanlığımıza hayırlı olsun ziyaretinde bulundular. Ayaklarına sağlık, tecrübe ve fikirleri bizim için her zaman değerlidir.” ifadelerini kulandı. Bugünün önemli özelliği eğitim yılının ikinci yarı yılının açılmasından ziyade misafirlerinden birinin de eğitimci olması konuyu yıkılan okullara getirdi.
İl Başkanı İsmail Kaya; “Bursa’da çocuklarımız yıkılan ancak yıllar geçmesine rağmen yapılmayan okullar nedeniyle çadırlarda eğitim görüyor yada üçlü eğitime tabi tutuluyor. Şimdi bunlara köklü 7 okulumuz daha eklendi. Yıkılan 10 okul varsa ancak veliler dişliyse birini yapıyorlar. ” dedi.
Kaya; “Bursa’da eğitim yılı başlamışken, okullar yeniden açıldı ve öğrenciler ders başı yaptı. Her yıl olduğu gibi, yeni eğitim dönemiyle birlikte birçok yenilik, hazırlık ve değişiklik yaşanıyor. Eğitim zili çaldığında, yalnızca öğrenciler ve öğretmenler için değil, aynı zamanda aileler ve okul yöneticileri için de yeni bir dönemin başlangıcı anlamına geliyor.
1. Okul İhtiyaçları ve Altyapı Sorunları:
– Özellikle Bursa’nın büyük ve hızla büyüyen ilçelerinde, okul binalarının yeniden düzenlenmesi veya yenilerinin yapılması konusu öne çıkıyor. Öğrencilerin sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitim alabilmesi için okul binalarındaki bakım ve iyileştirme çalışmalarının önem kazandığı bir dönemdeyiz.
2. Okul ve Sınıf Yoğunluğu:
– Bazı okullarda, özellikle merkez ilçe okullarında, sınıf mevcudu sorunları gündemde. 50 kişilik sınıflarda eğitim almak, öğrencilerin verimli bir şekilde ders işlemelerini engelleyebiliyor. Bu yüzden okulların yeniden yapılandırılması ve yeni okulların yapılması büyük bir ihtiyaç haline gelmiş durumda.
3. Teknolojik Yenilikler:
– Bursa’daki okullar, eğitimde daha fazla teknoloji kullanımına yöneliyor. Öğrencilere yönelik dijital eğitim materyalleri, akıllı tahtalar ve uzaktan eğitim uygulamalarıyla eğitimdeki kaliteyi artırmayı hedefliyorlar. Bu da öğretmenlerin ve öğrencilerin eğitim sürecine daha fazla katkı sağlamasına imkan tanıyor.
4. Öğretmen ve Öğrenci İhtiyaçları:
– Öğrencilerin eğitim süreçlerine daha fazla destek verilmesi, öğretmen sayısının artırılması ve eğitimde eşitlik sağlanması, Bursa’daki eğitim politikalarında önemli başlıklar arasında yer alıyor.
5. Sosyal Sorunlar ve Eğitim:
– Deprem sonrası eğitim de önemli bir konu. Deprem bölgesinde okullarda yapılan onarımlar, yeni okulların inşa edilmesi gibi çalışmalar devam ediyor. Ayrıca, Bursa gibi büyükşehirlerdeki bazı okullarda öğrenci sayısındaki artış ve kayıt dönemi sorunları da eğitimin başlıca sorunları arasında.
Bursa’da eğitim yılına dair yapılan hazırlıklar ve karşılaşılan zorluklar, şehrin eğitimdeki geleceği için şekillendirici olabilir. Eğitimin güçlendirilmesi ve iyileştirilmesi için yerel yönetimlerin ve okulların daha fazla çalışması gerektiği aşikâr.” dedi.
TAN OKULLARI Yönetim Kurulu Başkanı Erten Kayan’da özel eğitimde devletten beklentileri konusunda; “Özel okullar, özellikle eğitim sektöründeki önemli oyunculardan biri olmalarına rağmen, devlet tarafından sağlanan desteklerden sınırlı bir şekilde yararlanmaktadırlar. Ancak, özel okulların devletle ilgili bazı beklentileri bulunmaktadır. Bu beklentiler, hem eğitim kalitesini artırmaya yönelik hem de finansal sürdürülebilirlik açısından büyük öneme sahiptir. İşte özel okulların devletten beklediği bazı başlıca konular:
1. Mali Destek ve Teşvikler
– Vergi İndirimleri ve Teşvikler: Özel okullar, eğitim faaliyetlerini sürdürebilmek ve kaliteli eğitim sunabilmek için vergi indirimleri veya devlet teşvikleri beklerler. Eğitim sektörü, büyük masraflarla işleyen bir sektör olduğundan, okulların vergi yükünün hafifletilmesi, bu okulların daha rahat faaliyet göstermesini sağlayabilir.
– Öğrenci Başına Destek: Devlet, özel okulların daha fazla öğrenci kabul edebilmesi için bazı öğrenci başına finansal destek sağlayabilir. Örneğin, devletin öğrenci başına belirli bir tutar sağlaması, okulların daha uygun fiyatlarla eğitim sunmalarına yardımcı olabilir.
2. Eşitlik ve Adalet
– Kamu Okullarıyla Rekabet Edilebilirlik: Özel okullar, devletin kamu okullarıyla eşit bir rekabet ortamı sağlamasını bekler. Bu, özellikle öğretmen maaşları, alt yapı olanakları ve eğitim materyalleri açısından geçerlidir. Kamu okulları devlet desteğinden büyük ölçüde yararlanırken, özel okullar aynı desteği alamamaktadır. Bu dengeyi sağlamak, özel okulların daha iyi eğitim hizmeti sunabilmesi için önemli olabilir.
– Okul Açılışına Kolaylık Sağlanması: Devletin, özel okul açılışında daha hızlı ve kolay bir izin süreci sunması, okulların daha rahat bir şekilde eğitim kurulumlarını hayata geçirmelerine yardımcı olabilir.
3. Kalite ve Müfredat Desteği
– Müfredat Desteği: Devletin, özel okullara ulusal müfredat konusunda güncellenmiş eğitim materyalleri ve rehberlik sağlaması, öğretim süreçlerini kolaylaştırabilir. Bu, özel okulların eğitim kalitesini arttıran bir faktör olabilir. Aynı zamanda, özel okulların eğitim müfredatının güncel, ulusal ve uluslararası standartlara uygun olmasına yardımcı olabilir.
– Akreditasyon ve Denetim: Özel okullar, devletin eğitim kalitesini denetleyen, ancak bu denetimleri öğrencilerin eğitimi üzerinde pozitif etki yaratacak şekilde gerçekleştiren bir mekanizma bekler. Aynı zamanda, okulların akreditasyon süreçlerini daha şeffaf ve kolay hale getirmeleri de önemli bir beklentidir.
4. Finansal Erişim ve Kredi Destekleri
– Kredi ve Finansman Desteği: Devletin, özel okullara düşük faizli krediler veya finansal destekler sağlaması, okulların eğitim kalitesini artırmak için daha fazla yatırım yapmalarını teşvik edebilir. Bu, özellikle okul binalarının modernizasyonu, yeni teknolojilerin ve eğitim materyallerinin alınması gibi büyük yatırımlar için önemli bir destek olabilir.
5. Eğitimde Yenilikçi Projeler İçin Destek
– Teknolojik Yatırımlar: Özel okullar, eğitimde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmak için devletin teknolojik altyapı desteği sunmasını isteyebilir. Dijital eğitim materyalleri, uzaktan eğitim platformları ve teknoloji entegreli öğretim araçları gibi yenilikçi projelere devletin destek vermesi, okulların daha kaliteli bir eğitim sunmasını sağlayabilir.
– Yaratıcı Eğitim Projeleri ve Pilot Uygulamalar: Devlet, özel okullara yenilikçi eğitim projeleri geliştirme ve uygulama konusunda destek verebilir. Eğitimde çeşitlilik, yabancı dil öğrenme projeleri veya sosyal sorumluluk projeleri gibi yenilikçi çalışmalara finansal katkı sağlanması, özel okulların eğitimdeki farkını arttırabilir.
6. Öğrenci Taşıma ve Destek Hizmetleri
– Taşıma ve Servis Desteği: Özellikle düşük gelirli ailelerin çocukları için özel okulların daha ulaşılabilir olabilmesi adına devletin taşıma ve servis desteği sunması beklenebilir. Bu, okulun çeşitli bölgelerden öğrenci kabul etmesine olanak tanıyabilir.
– Öğrenci Yardım ve Burs Programları: Özel okullara giden öğrencilerin, düşük gelirli aileler için devletin burs veya finansal yardım sağlama desteği sunması, bu okulların daha geniş kitlelere hitap etmesine yardımcı olabilir.
7. Daha İyi İletişim ve İşbirliği
– İletişim ve Koordinasyon: Devletin özel okullar ile daha iyi bir işbirliği ve iletişim içinde olması, okulların karşılaştığı sorunların çözülmesine yardımcı olabilir. Devletin, özel okullarla ilgili geri bildirimler alması ve ortak projeler geliştirmesi önemlidir.
– Hukuki Düzenlemeler: Özel okullar, eğitim sistemindeki hukuki düzenlemelerin daha açık, istikrarlı ve öngörülebilir olmasını bekler. Bu, okul yönetimlerinin daha rahat bir şekilde faaliyetlerini sürdürebilmesi için gereklidir.
8. Eğitimde Adalet ve Fırsat Eşitliği
– Eğitim Fırsatlarının Eşit Dağıtılması: Devletin, tüm okulların eşit koşullarda eğitim verebilmesi adına, fırsat eşitliğini sağlayacak politikalar üretmesi gerekmektedir. Özel okullar, özellikle farklı sosyoekonomik seviyelerdeki öğrencilere ulaşmak için devletin yardımını bekleyebilir.
Sonuç olarak,
Özel okulların devletten beklediği temel beklentiler, mali destek, eğitimde eşitlik, yenilikçi projeler için teşvikler, öğrenci destek hizmetleri ve finansal sürdürülebilirlik ile ilgilidir. Özel okullar, devletin onlara sağlayacağı bu tür desteklerle daha kaliteli bir eğitim sunmayı hedeflemektedir. Ayrıca, devletin sağladığı imkanlarla fırsat eşitliği ve geniş kitlelere hitap etme fırsatı bulabilirler.” dedi.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.