Yerli anahat lokomotifi raylara indi

Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi E5000, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Eskişehir’deki toplu açılış töreninde verdiği komutla raylara indi. E5000 ile Türkiye yeni bir kabiliyet daha kazanırken..

Yerli anahat lokomotifi raylara indi
Atlas International Group

Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi E5000, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Eskişehir’deki toplu açılış töreninde verdiği komutla raylara indi. E5000 ile Türkiye yeni bir kabiliyet daha kazanırken bir alanda daha dışa bağımlılıktan kurtulmuş oldu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Eskişehir’de düzenlediği toplu açılış töreninde TURASAŞ (Türkiye Raylı Sistem Araçları) Fabrikası’na canlı bağlantı yapıldı. E5000’in ve alt sistemlerinin tasarımı, imalatı ve montajının tamamlanarak test ve sertifakasyonuna başlandığını ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, “10 yıl içinde ihtiyaç duyacağımız 500 lokomotifi burada üreteceğiz.” dedi.

E5000’i canlı bağlantı ile raylara indiren Cumhurbaşkanı Erdoğan, lokomotife “Eskişehir 5000” ismini verdi.

RAYLI SİSTEMLERE YATIRIM

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Eskişehir Valisi Erol Ayyıldız ile birlikte TÜRASAŞ Eskişehir Fabrikasında incelemelerde bulundu. İki bakan, resmi tören öncesinde yerli anahat lokomotifi E5000’in raylara inmeden önce son testini gerçekleştirdi.

Yetkililerden lokomotif hakkında bilgi alan Bakan Varank, raylı sistemlerin tüm dünyada ekonomik alanda öne plana çıkan bir alan olduğunu, Türkiye’nin de bu alana yatırım yaptığını belirterek “Özellikle karbonsuz ulaştırmaya dönük politikaların da hızlanmasıyla raylı sistemlere daha çok yatırım yapıyoruz.” dedi.

SIFIRDAN TASARLANDI

Bakan Varank, TÜBİTAK UTE ile TURASAŞ’ın yani Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın sinerjisi ile bu lokomotifin üretildiğine değinerek “Bu proje ile ilk defa Türkiye’de bir elektrikli ana hat lokomotifi sıfırdan tasarlanmış oluyor. Tren kontrol sistemleri ve yazılımları yerli ve milli olarak geliştirilmiş oluyor. Bunun yanında 5 megavatlık güce sahip bir elektrik motoruyla çalışıyor. Bu kadar büyük bir motorun da Türkiye’de ilk defa raylı sistemler için üretildiğini görüyoruz.” diye konuştu.

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.