Resmi Gazete’de yayımlanan kararla birlikte, Zorunlu Trafik Sigortası’nda hasarsızlık indirimi ve hasar sonrası prim artırım oranlarında değişiklik yapıldı. Peki kim ne kadar ödeyecek? Tüketici Konfederasyonu Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı..
Resmi Gazete’de yayımlanan kararla birlikte, Zorunlu Trafik Sigortası’nda hasarsızlık indirimi ve hasar sonrası prim artırım oranlarında değişiklik yapıldı. Peki kim ne kadar ödeyecek? Tüketici Konfederasyonu Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı milliyet.com.tr’ye açıkladı.
Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Tarife Uygulama Esasları hakkındaki yönetmelikte değişiklik yapıldı. Elektrikli araçlar için ise zorunlu trafik sigortası prim indirimi uygulanabilecek. Peki şimdi hangi sürücü kaç para ödeyecek?
KAZA ORANLARININ DÜŞÜRÜLMESİ HEDEFLENİYOR’
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Tüketici Konfederasyonu Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı şu ifadeleri kullandı:
“4 Nisan 2023 tarihi itibarıyla yeni bir trafik sigortası yönetmeliği yürürlüğe girdi. Bu yönetmelik ile amaçlanan sürücü davranışlarını değiştirmektir. Avrupa’da, ABD’de olduğu gibi sadece prim artırmak değil, iyi sürücü, kötü sürücü arasındaki prim farkını ciddi anlamda artırarak kaza oranlarının düşürülmesi hedefleniyor.
‘TRAFİK SİGORTASI TARİFESİ 9 BASAMAĞA ÇIKARILDI’
Bu amaçla yönetmelikteki birinci önemli değişiklik eskiden 7 basamak olan trafik sigortası tarifesi, 9 basamağa çıkarılıp 0’ıncı ve 8’inci basamaklar ekleniyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.