İklim değişikliği nedeniyle Ren Nehri’nde azalan su seviyesi lojistik operasyonları engellemeye başladı. Yetkililer, su seviyesindeki 10 santimetrelik düşüşün gemi başına yaklaşık 100 ton daha az yük taşınmasına neden olduğunu açıkladı.
Bloomberg’in haberine göre, Ren Nehri’nin yakınlarında yer alan kimya şirketi BASF’ın lojistik operasyonları tren ve kamyonlara taşıdığı, plastik üreticisi Covestro’nun ise üretimi Belçika’ya taşımayı planladığı aktarıldı.
Öte yandan üreticiler mal stoklarken, enerji şirketlerinin yakıt depoladığı ve gemi filolarının yenilenmeye başladığını belirtti.
Söz konusu çözümler lojistikte olası bir aksaklığı engellemeyi amaçlarken, bazı gemilerin normal kapasitelerinin yalnızca yarısı kadar yük taşıyabildiği bildirildi.
İsviçre Ren Limanları Direktörü Florian Röthlingshöfer’e göre, su seviyesindeki 10 santimetrelik bir düşüş gemi başına yaklaşık 100 ton daha az yük taşınmasına neden oluyor.
Almanya Federal Su Yolları Mühendislik ve Araştırma Enstitüsü Direktörü Christoph Heinzelmann ise konu hakkında yaptığı açıklamada, “Bugün istisna olarak yaşanan bu durum, gelecekte normal olarak kabul edilecek ve bu nedenle daha fazla kısıtlama gündeme gelecek.” dedi.
Diğer taraftan, Ren Nehri’nden geçen 8 bin 900 geminin yeniden onarımının 99 milyar dolara mal olabileceği belirtiliyor. Yapılması gerekenler ise, sadece bununla sınırlı kalmıyor. Ekstra envanterler ve yeterli depolama alanlarına ihtiyaç olduğu ifade edilirken, hükümet çalışmalarının ise yavaş ilerlediği vurgulandı.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.