Güney Koreli sanatçı Wang Yeul, Ankara Sanat Fuarı’nda geleneksel Doğu sanatını çağdaş bir bakışla sunuyor. Kuş ve at motifleriyle insan ruhunu anlatan eserleri büyük beğeni topladı Ankara Sanat Fuarı , bu..
Güney Koreli sanatçı Wang Yeul, Ankara Sanat Fuarı’nda geleneksel Doğu sanatını çağdaş bir bakışla sunuyor. Kuş ve at motifleriyle insan ruhunu anlatan eserleri büyük beğeni topladı
Ankara Sanat Fuarı , bu yıl uluslararası sanatçılara da kapılarını açarak kültürel etkileşimi zenginleştirdi. Fuara ilk kez katılan Güney Koreli ressam Wang Yeul , geleneksel Doğu sanatını çağdaş bir perspektifle yorumlayan eserleriyle dikkat çekti. Sanatçının çalışmalarında doğa, boşluk ve fırça darbeleri aracılığıyla insan deneyimlerine dair derin metaforlar yer alıyor.
Sanat fuarında sergilenen eserleri ve sanatsal yaklaşımı üzerine konuşan Wang Yeul , Doğu felsefesini modern bir bağlamda ifade etmeyi amaçladığını belirtti. “Geleneksel teknikleri yalnızca korumak değil, onların özünü çağdaş bir anlatımla yeniden inşa etmek istiyorum. Sanatım, doğayla insan arasındaki uyumu yansıtan ve izleyiciyi düşünsel bir yolculuğa çıkaran bir köprü niteliğinde,” dedi.
Sanatçının eserlerinde sıkça yer verdiği kuş ve at motifleri, yalnızca estetik unsurlar değil, aynı zamanda insan ruhunu yansıtan metaforlar olarak karşımıza çıkıyor. Wang Yeul , “Kuşlar özgürlüğü ve yalnızlığı simgelerken, atlar hareketin ve dostluğun ifadesi. Bu imgeler aracılığıyla izleyiciye kendi iç dünyalarıyla bağlantı kurma fırsatı sunuyorum,” şeklinde konuştu.
Sanatçının beş temel prensibe dayanan sanat anlayışı, estetik kadar felsefi bir derinlik de barındırıyor. Boş alanın (yohaku) meditasyon için aktif bir alan olduğunu belirten Yeul, fırça darbelerinin yalnızca görsel değil, aynı zamanda enerjiyi aktaran bir öğe olarak da işlev gördüğünü vurguladı.
Gelecek projeleri hakkında da bilgi veren Wang Yeul , “Ankara’daki bu serginin ardından Avrupa ve Orta Doğu’da farklı kültürel bağlamlarda sanatımı sunmayı planlıyorum. Doğa ile insan arasındaki zamansız diyaloğu keşfetmeye devam edeceğim,” ifadelerini kullandı.
Sanatseverler, fuarda yer alan eserler aracılığıyla Doğu sanatının modern bir yorumuyla buluşurken, Wang Yeul’ün eserleri sanat dünyasında büyük bir ilgi uyandırdı.
Ankara Sanat Fuarı’na İlk Katılımının Ardından Sanatçı Wang Yeul ile Röportaj
Ali:
Sizinle tanışmak benim için bir onur, Bay Wang. Bu sene, Ankara Sanat Fuarı’na ilk katılımınız. Bu deneyiminiz hakkında ne düşünüyorsunuz?
Wang Yeul:
Sizinle tanıştığıma memnun oldum, Ali. Türkiye’de ilk kez sergi açmak gerçekten anlamlı bir deneyimdi. Çalışmalarımın kendi ortamımdan farklı bir kültürel ortamda nasıl karşılanacağını merak ediyordum ve bu sıcak tepki için çok minnettarım. Bu deneyim, Doğu resminin estetiğinin coğrafi ve kültürel sınırları aşarak dünyanın dört bir yanındaki izleyicilerle yankı bulabileceği inancımı yeniden doğruladı.
Ali:
Çalışmalarınız genellikle geleneksel Doğu resminin çağdaş bir yeniden yorumu olarak tanımlanıyor. Gelenek ve modernitenin bu sentezine nasıl yaklaşıyorsunuz?
Wang Yeul:
Geleneksel teknikleri korumaktan ziyade, odak noktam Doğu felsefesinin özünü çağdaş bir bakış açısıyla görselleştirmektir. Doğu düşüncesinin özünde doğa ve insanlık arasındaki uyum fikri vardır. Sanatsal pratiğim, bu temel ilkeyi modern izleyiciye hitap eden bir şekilde ifade etmek etrafında döner. Boş alan, fırça darbeleri ve mürekkebin yayılması gibi geleneksel unsurları modern bir kompozisyon çerçevesinde yeniden yapılandırarak, geçmişle bugünü birleştirmeyi ve benzersiz bir estetik dil yaratmayı amaçlıyorum.
Ali:
Resimlerinizde sıklıkla kuşlar ve atlar yer alıyor. Bu motifler belirli bir öneme sahip mi?
Wang Yeul:
Kesinlikle öyle. Çalışmalarımda kuşlar ve atlar yalnızca hayvanların temsilleri değil; insan duyguları ve deneyimleri için metafor görevi görüyorlar. Kuşlar yalnızlığı, özgürlüğü ve özlemi simgelerken, atlar hem dinamik enerjiyi hem de arkadaşlığı temsil ediyor. Bu motifler aracılığıyla, izolasyon, bağlantı ve çağdaş kent yaşamının duygusal manzarası temalarını araştırıyorum. Özünde, doğanın enginliği içinde insan durumunu ifade etmek için kanal görevi görüyorlar.
Ali:
Doğadan bahsetmişken, çalışmanızda merkezi bir rol oynuyor gibi görünüyor. Doğa ile resim arasındaki ilişkiyi nasıl algılıyorsunuz?
Wang Yeul:
Bana göre, resim yapma eyleminin kendisi doğanın bir uzantısıdır. Doğu felsefesinde -ister Konfüçyüsçülük, ister Budizm veya Taoizm olsun- doğa yalnızca bir fon değil, aynı zamanda temel bir bilgelik ve iç gözlem kaynağıdır. Çalışmalarım bu geleneğe dayanmaktadır, ancak doğayı gerçek anlamda tasvir etmekten ziyade, izleyicilerin kendilerini kaptırabilecekleri, düşünebilecekleri ve sanat eseriyle kişisel bir diyalog kurabilecekleri bir alan yaratmaya çalışıyorum.
Ali:
Sanatsal yaklaşımınızın beş temel unsura dayandığını anlıyorum. Bunlar hakkında biraz daha ayrıntı verebilir misiniz?
Wang Yeul:
Elbette. Çalışmalarımı şekillendiren beş temel unsur var:
1. Boş Alan (Yohaku): Bu sadece bir boşluk değil, tefekkür için aktif bir alandır.
2. Çizgi: Sadece görsel bir bileşenden daha fazlası olan fırça darbesi, enerji ve duyguyu iletir.
3. Tek, Belirleyici Darbe: Mutlak bir inançla uygulanan bir fırça darbesi, anın özünü yakalar.
4. Pirinç Kağıdı Üzerindeki Mürekkebin Yayılması ve Emilimi: Bu organik hareketler varoluşun geçici doğasını somutlaştırır.
5. Şiirsel İfade: Estetik incelik, kısıtlama, damıtma ve fazlalığın ortadan kaldırılmasıyla elde edilir.
Bu unsurlar, aynı anda hem geleneği onurlandıran hem de modernliği kucaklayan görsel bir dil yaratmak için bir araya gelir.
Ali:
Bu son derece felsefi bir yaklaşım. Çalışmanızın, çağdaş görsel dil aracılığıyla Doğu estetiğini genişletmeye yönelik bir deney olduğunu söyler misiniz?
Wang Yeul:
Kesinlikle. Amacım geleneği kopyalamak değil, onun özüyle günümüz çağıyla alakalı bir şekilde etkileşim kurmak. Klasik tekniklerin sınırlarını zorlayarak ve onları modern bir mercekten yeniden yorumlayarak, Doğu estetiğine dair yeni bir bakış açısı sunmayı umuyorum; bu bakış açısı, günümüzün küresel izleyici kitlesiyle yankı bulacak.
Ali:
Bu gerçekten ilgi çekici bir vizyon. Sonlandırmadan önce, sanatsal yolculuğunuz için yaklaşan planlarınızı bizimle paylaşabilir misiniz?
Wang Yeul:
İnsanlık ve doğa arasındaki ilişkiyi keşfetmeye devam etmeyi ve bu zamansız diyaloğu ifade etmenin yeni yollarını aramayı amaçlıyorum. Ayrıca, Ankara’daki bu serginin ardından çalışmalarımı diğer kültürel bağlamlarda, özellikle Avrupa ve Orta Doğu’da sunmaya hevesliyim. Ayrıca, Kore geleneksel resminin derinliğini ve erişimini çağdaş bir çerçevede daha da genişletmek için devam eden bir araştırma yürütüyorum.
Ali:
Gelecekte çalışmalarınızın daha fazlasını görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim, Bay Wang.
Wang Yeul:
Teşekkür ederim. Bir zevkti.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.